З 20 серпня по 2 вересня 2018 р. в місті Франкфурт на Одері (Німеччина) Європейським Університетом Віадріна (European University Viadrina) у партнерстві з Інститутом Конфліктного Менеджменту (Institut für Konfliktmanagement), Ґете-Інститутом (Goethe-Institut) (Німеччина), Гданьським Університетом (Uniwersytet Gdański), Почесним Консульством України у м. Познань (Польща), та за фінансової підтримки Федерального міністерства закордонних справ Німеччини (Federal Foreign Office of the Federal Republic of Germany), Центру Віадріни «Кордони у русі» (Viadrina Center «B/ORDERS IN MOTION»), Фонду немецко-польского співробітництва (Stiftung für deutsch-polnische Zusammenarbeit), Німецько-Польского Наукового Фонда (Deutsch-Polnische Wissenschaftsstiftung) було організовано двотижневий захід Віадрінікум: «Транссекторальна Лабораторія з побудови миру. Гібрідні рішення для гібридних конфліктів. Академія, громадянське суспільство та мистецтво» (Viadrinicum: «Transsectoral PeaceLab. Hybrid Solutions to Hybrid Conflicts? Academia, Civil Society and the Arts»), який включав у себе крім теоретичного навчання отримання низки практичних навичок, написання та захист проектів тощо. Акцент програми було здійснено на питаннях попередження конфліктів, їх трансформації, та мирному посередництві.
Незважаючи на те, що головним чином програму було спрямовано на проблеми країн Східного партнерства, участь у Лабораторії взяли учасники і з інших держав (у цілому представниками були спеціалісти з Азербайджану, Вірменії, Грузії, Канади, Молдови, Німеччини, Південної Кореї, Польщі, Республіки Білорусь, Російської Федерації, Сполучених Штатів Америки, Туреччини, України).
У якості однієї з учасниць Лабораторії за результатами конкурсу було відібрано і с.н.с. Інституту Анастасію Токунову (вона також отримала змогу отримати стипендію для покриття витрат на участь у заході).
Програма Віадрінікуму включала в себе декілька напрямів підготовки. По-перше, лекції щодо теоретичних основ побудови миру, примирення, діалогу тощо. По-друге, семінари, де учасники отримували групові або індивідуальні завдання та мали змогу виконати та обговорити їх для закріплення знань теоретичних модулей. По-третє, панельні дискусії, куди запрошувалися спеціалісти з відповідних питань (політики, науковці, експерти національного рівня Німеччини, Польщі та України). По-четверте, обговорення та захист проектів, які учасниками було підготовлено заздалегідь удома. По-п’яте, захист проектів, які було підготовлено під час Школи. Для останнього виду роботи учасників було розподілено по трьом воркшопам (Медіа, Арт та Док).
У рамках першого вони мали підготувати стисле дослідження-публікацію за темою Віадрінікуму та з використанням мультимедійних інструментів (Tilda, Timeline тощо). Арт-Воркшоп передбачав створення мистецького результату у відповідності до теми заходу (ним стало написання п’єси за матеріалами, отриманими під час дослідження під час участі у Лабораторії, та її постановка). Док-Воркшоп вимагав від його учасників зйомки короткометражних документальних стрічок на матеріалах Школи. Кожен із воркшопів передбачав двох керівників, якими стали визнані спеціалісти за кожним напрямом.
Анастасія брала участь у Медіа-Воркшопі, ії напрацюванням стала наступна публікація, розміщена на блозі Віадрінікуму.