Участь співробітниці інституту у тренінгу з проведення переговорів у Грузії

У своїй діяльності Інститут ставить за мету досягнення не лише цілей наукового обґрунтування розвязання проблем здійснення державної політики з реконструкції економіки, розвитку правових моделей функціонування економіки країни, модернізації господарського законодавства, зближення вітчизняного господарського законодавства з нормами господарського права ЄС тощо, але і впровадження отриманих результатів у практику. Для цього, а також з метою забезпечення втілення в життя висновків Центру перспективних досліджень і співробітництва з прав людини у сфері економіки, необхідним є активне проведення переговорних процесів.

Важливість вмінь щодо організації процесу переговорів було показано і під час виконання у 2017 р. спільного проекту Інституту економіко-правових досліджень НАН України та Регіонального Представництва Фонду ім. Ф. Еберта в України «Досвід об’єднання територіальних громад на сході України: економіко-правові аспекти».

Для цього було визначено необхідність підвищення кваліфікації співробітників у проведенні переговорів. У липні 2017 р. співробітницею Інституту Анастасією Токуновою було відвідано тренінг для представників НУО, волонтерів та представників органів влади, присвячений роботі з групами, що знаходяться у стані конфлікту, та діалоговому механізму.

У грудні цього року дане навчання вдалося продовжитивона взяла участь у тренінговому курсі «Переговори, медіація та розвязання конфліктів», який відбувався з 15 по 18 грудня ц.р. в м. Тбілісі (Грузія). Захід відбувався англійською мовою та був проведений грузинським НДО Молодіжна Асоціація розвитку демократії та громадянського суспільства (Democracy and civil society Development youth Association).

У ньому взяли участь 11 учасників, які представляли Боснію і Герцеговину, Грузію, Італію, Киргизстан, Корею, Польщу, Словаччину, Узбекистан, Україну. Захід передусім було розраховано на молодих спеціалістів, які є випускниками вишів за спеціальностями «Міжнародне право» та «Міжнародні відносини», та працюють за спеціальністю.

IMG-20171216-WA0029Курсом передбачалося 2 навчальні частини: теоретична та прикладна. В рамках першої було розглянуто такі теми як вміння та навички складення стратегії; практичні стратегії переговорів; визначення конфліктів: структура та динаміка; теорії конфліктів; управління конфліктом; покращення ефективності переговорів; розуміння власного стилю переговорів; основи теорії гри тощо.

Також усіх учасників було протестовано за методиками, які використовуються під час підготовки дипломатичних працівників, виявлено, які особистісні якості кожному з них необхідно розвити задля підвищення ефективності участі в переговорах, а які підходи – використовувати обережно.

20171222_133259Акцент у воркшопі був здійснений на практичне застосування отриманих знань; співвідношення теорії та практики складало приблизно 20 та 80 відсотків відповідно.

З огляду на невелику групу спікерам вдалося надати можливість кожному з учасників взяти участь в якості сторони в переговорах (що передбачало складення власної стратегії розвязання конфлікту та публічний виступ) щонайменше 2 рази на день.