Круглий стіл «Інноваційні освітні системи: бізнес-орієнтована освітня модель для студентів та учнів»

12.03.2020 р. у прес-центрі ІА «Українські новини» відбувся круглий стіл з експертним обговоренням на тему: «Інноваційні освітні системи: бізнес-орієнтована освітня модель для студентів та учнів».

Спікерами круглого столу були: Гудіма Тетяна, керівник Ресурсного Центру соціально-правової та професійної підтримки співробітників переміщених ЗВО/наукових установ, старший науковий співробітник Інституту; Олексій Кавилін, автор ініціативи «Академія.ONLINE»;  Олена Хотенко, Голова Ради «Інституту податкових реформ»; Руслан Анфілов, керівник Креативної команди Yuccie, голова Фундації креативного бізнесу; Вікторія Шкляр, Державний експерт МОН України; Микола Скиба, експерт з напрямку «Освіта» «Українського інституту майбутнього» та інші.

Формування конкурентоспроможної економіки є стратегічним курсом державної політики України, важливою складовою якої є підприємництво. Саме тому стимулювання його розвитку є одним з першочергових завдань для країни на сьогодні. Зважаючи на це, значна увага з боку Уряду приділяється залученню інвестицій, в тому числі державних в розвиток мікропідприємництва та малого підприємництва. Втім залучення фінансових ресурсів замало для вирішення зазначеного завдання. Необхідною складовою успіху в цьому напрямку є і розвиток підприємницьких компетенцій у населення, особливо молоді. Як відомо, основним провідником в формуванні будь-яких навичок та змін в мисленні людини є освіта. А отже, як зазначила представник Інституту  Тетяна Гудіма, «інтеграція підприємницької компетенції саме в освіту є однією з найбільш прибуткових інвестицій, які країна може зробити для підприємництва та економіки в цілому.

Окрім сприяння започаткуванню та розвитку підприємницької діяльності, такий підхід до модернізації освіти зробить молодь більш працездатною та конкурентоспроможною на роботі, зокрема, в рамках існуючих організацій у соціальному, державному та приватному секторах.

І мова йде про розвиток загального набору навичок, які застосовні у всіх сферах життя, а не просто про отримання знань щодо ведення та управління бізнесом.  Таке навчання має включати в себе форми виховання та освіти, які сприяють підприємницькому духу, а також підприємливості (здатності критично мислити, проявляти ініціативу, вирішувати проблеми та працювати спільно) в незалежності від мети (комерційної або ні). Ці «підприємницькі навички» мають бути вбудовані у всі дисципліни та адаптовані до всіх рівнів освіти».

На думку державного експерту МОН України Вікторії Шкляр «формування підприємницької компетентності та інноваційного стилю мислення кожної сучасної людини – формують інноваційно-орієнтоване суспільство основним змістом якого є нові наукові знання і високоефективна національна інноваційна система».

Яким же чином зацікавити учнів? Адже навчальний процес буде ефективним, якщо постійно утримуватиме увагу здобувачів знань.

«Для формування підприємницьких компетентностей учнів і студентів, їм необхідно допомогти відчути себе власниками результатів навчання, – наголосив Микола Скиба, експерт з напрямку «Освіта» «Українського інституту майбутнього».

У підсумку учасники заходу зійшлись на думці, що підвищення якості та масштабів інновацій у навчанні позитивно вплине на саму освіту та принесе користь усьому суспільству загалом.