З 25 по 29 червня 2018 р. Мережею із розвитку соціальних і політичних досліджень (NASP – Network for the Advancement of Social and Political studies), спільно з Університетом Мілану (Università degli Studi di Milano), за підтримки Standing Group Political Science&Public Policy, Compagnia di San Paolo, Fondazione Cariplo (забезпечення стипендій для учасників) було проведено Літню Школу, присвячену стратегіям дослідження в політичних студіях (Research Strategies in Policy Studies (ReSPoS) Summer School 2018).
(NASP – це науково-дослідна мережа, метою якої є підвищення рівня навчання та досліджень у соціальних та політичних студіях в Італії. Вона була заснована у 2012 р. Департаментом соціальних та політичних наук Міланського університету. Наразі вона включає кафедри та навчальні відділи з соціальних та політичних досліджень 7 університетів на північному заході Італії: the University of Brescia, the Collegio Carlo Alberto, the University of Genova, the University of Milan, the University of Pavia, the University of Eastern Piedmont and the University of Turin).
Школа передбачала наукове стажування, учасниками якого стали науковці з низки країн (Алжир, Бразилія, Великобританія, Вірменія, Грузія, Данія, Індія, Іран, Іспанія, Італія, Марокко, Молдова, Німеччина, Україна, Японія тощо). Україну цього року представляла с.н.с. Інституту Анастасія Токунова.
Викладачами стали спеціалісти з Великобританії, Данії, Італії та Сполучених Штатів Америки.
Ключовим фокусом ReSPoS стали методи дослідження в політичних студіях, які забезпечують представлення і оскарження різних наукових традицій; обговорення припущень, переваг та обмежень, що лежать в основі кожного методу. Таким чином, для багатьох учасників знання, отримані на Школі, допомогли критично оцінити свої дослідницькі проекти та вибрати емпіричну стратегію, яка найкраще відповідає їхнім дослідницьким питанням.
Кожен день передбачав 4,5 години аудиторних занять. Кожну сесію було розділено на 3 частини: 1. лекція з теоретичних питань, яка формувала загальне уявлення про підхід, що розглядався; 2. особливості та технічні деталі впровадження даного підходу у життя; 3. практична сесія, де учасники мали можливість спробувати застосувати отримані знання при вирішенні задач (як у групі, так і індивідуально).
Після закінчення роботи в аудиторії в усі дні, крім заключного, було передбачено обговорення учасниками дослідницьких проектів один одного на постерних сесіях (кожним учасником було підготовлено постер-презентацію свого проекту, вказавши тему, питання дослідження, основні гіпотези та перспективну емпіричну стратегію, і які потім критично оцінювалися іншими учасниками та викладачами). Анастасією Токуновою було представлено проект, присвячений проблемам впровадження елементів транзитивного правосуддя в Україні.