Директор Інституту, д.ю.н., професор Володимир Устименко та с.н.с. відділу проблем міжрегіонального співробітництва Луганської філії Інституту, к.е.н. Юлія Рогозян взяли участь у триденній Міжнародній науково-практичній конференції «Правове забезпечення реформи освіти в Україні», яка відбувалася з 17 по 19 червня 2015 року в КНУ ім. Тараса Шевченка за підтримки Європейської асоціації освітнього права і політики SOCIRES FOUNDATION (Нідерланди), Програми технічної допомоги та інформаційних обмінів (TAIEX), Генерального Директорату з питань сусідства і розширення Європейської Комісії DVV INTERNATIONAL, Національного ЕРАЗМУС+ офісу в Україні, міжнародного фонду «Відродження».
Метою конференції було обговорення концептуальних засад реформи освіти України та нової редакції Закону України «Про освіту». Дискусія виявилася цікавою та інформативною, адже на заході були присутні високі гості: заступник Міністра освіти і науки України Інна Совсун, Голова Комітету ВРУ з питань науки і освіти Лілія Гриневич, Президент Національної академії педагогічних наук України, представники міністерств освіти та науки Латвії, Польщі, США, Естонії та Бельгії.
Робота проводилася не лише у лекційному форматі (17.06.2015), але й було створено окремі групи, які проводили засідання та працювали над розділами законопроекту (18-19.06.2015) за секціями:
- право на освіту та шляхи його реалізації;
- структура системи освіти;
- забезпечення якості освіти;
- управління закладами освіти;
- управління системою освіти;
- економічна діяльність у сфері освіти;
- статус педагогічних і науково-педагогічних працівників.
Незважаючи на бурхливу діяльність в освітній сфері та велику кількість новацій, передбачається, що цей рік стане, так званим «кризовим». Сутність цієї назви полягає в тому, що у зв’язку з дуже низьким рівнем народжуваності в 1999-2002 роках кількість випускників шкіл буде забезпечувати навіть держзамовлення на підготовку фахівців, не кажучи вже про контрактні місця.
Було наголошено, що вже зараз потреба в абітурієнтах покривається за рахунок альтернативних джерел – тих, хто з якихось причин раніше не отримав вищої освіти, хто вирішив отримати другу або третю освіту, а також іноземців, кількість яких стабільно зростає.
Діяльність ВНЗ здійснюється сьогодні в умовах зростаючої конкуренції. Це визначає політику установ вищої школи, які прагнуть залучити студентів, підняти свій рейтинг, стати конкурентоспроможними в сфері надання якісних освітніх послуг. Загальносвітові та загальноєвропейські тенденції розвитку освіти, ситуація, що складається в українській системі вищої школи, постійно вимагають глибокого і всебічного оновлення структури та змісту вищої освіти, послідовного і негайного впровадження інноваційних технологій навчання і виховання, модернізації всієї державної освітньої політики, перегляду не лише законодавчих основ функціонування вищої освіти, а й переосмислення самої місії вищої школи, її стратегічних завдань.