Науковцями Луганської Філії Інституту економіко-правових досліджень НАН України у співпраці з Регіональним Представництвом Фондом ім. Фрідріха Еберта здійснюється підтримка розвитку об’єднаних територіальних громад на Сході України шляхом консультування з економічних та правових питань.
Білокуракинську територіальну громаду (Луганська область) було створено одну із перших в Україні, наприкінці 2015 року. Проте вирішення проблем щодо розвитку громади і сьогодні відбувається дуже важко та потребує підтримки і допомоги з боку науковців. Завдяки співпраці з науковцями Луганської філії Інституту економіко-правових досліджень НАН України було здійснено розробку методичних рекомендацій щодо проведення моніторингу реалізації Стратегії розвитку Білокуракинської ОТГ на період до 2020 року, які презентовано громаді 15 червня 2017 року директором Луганської філії ІЕПД НАН України – І.В. Заблодською. Вона зазначила, що оцінка результативності реалізація стратегії здійснюється за допомогою моніторингу. Основними завданнями під час проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації планів заходів є визначення стану їх виконання через відстеження стану та оцінювання результативності виконання програм і проектів регіонального розвитку та їх впливу на соціально-економічний розвиток регіонів.
Розроблені методичні рекомендації щодо проведення моніторингу реалізації Стратегії розвитку ОТГ доводять, що моніторинг може здійснюватися за умов використання трьох нормативних актів:
1. Методика розроблення, проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації регіональних стратегій розвитку та планів заходів з їх реалізації (Наказ № 79 від 31.03.2016 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України);
2. Постанова КМУ від 5 серпня 2015 р. № 558 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2016 рік та основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2017–2019 роки».
Саме відсутність більшості статистичних даних, які необхідні для проведення моніторингу, обумовлює необхідність використання усіх трьох нормативних актів одночасно задля отримання ґрунтовних та якісних результатів.